Uitgeverij van hobbybladen

Nieuws

Published on november 25th, 2015 | by Rebecca

Familiebedrijven onderscheiden zich steeds meer dankzij het sterk verbeterde imago.

De beeldvorming over het familiebedrijf is de laatste jaren sterk verbeterd. Werden familiebedrijven voorheen nog beschouwd als onder meer onprofessioneel, klein en stoffig, nu is het imago omgeslagen naar onder andere innovatief, betrokken en betrouwbaar. De kracht van het familiebedrijf wordt terdege onderkend in de markt! Het was de stellige overtuiging van de onderzoekers dat familiebedrijven hier veel meer gebruik van kunnen maken. Zowel richting de arbeidsmarkt als naar klanten en naar leveranciers kunnen familiebedrijven zich onderscheiden van niet-familiebedrijven.

In een grootschalig onderzoek van Nyenrode Business Universiteit in samenwerking met haar sponsoren: Baker Tilly Berk, ING en NPM Capital, waarbij gebruik is gemaakt van ruim 40 interviews en 400 door directeuren van zowel familiebedrijven (waaronder Uitgeverij Scala) als niet-familiebedrijven ingevulde vragenlijsten, worden de vooronderstellingen van de onderzoekers bevestigd. Een groot aantal krachten waarmee familiebedrijven zich onderscheiden van andere bedrijven komt duidelijk uit dit onderzoek naar voren, waaronder:

Familiebedrijven hebben daadwerkelijk een langeretermijnperspectief dan niet-familiebedrijven. Hierdoor is het voor familiebedrijven mogelijk om te investeren in projecten die een langere tijd vergen om rendement te genereren en genoegen te nemen met lagere rendementen op de kortere termijn.

Familiebedrijven in Nederland zijn een zeer aantrekkelijke werkgever geworden en zij geven aan dat goed werkgeverschap en de binding met en de betrokkenheid van het personeel belangrijke verklaringen voor hun succes zijn. Voorts blijkt duidelijk dat het personeel bij familiebedrijven veel vaker langer in dienst blijft.

Klanten associëren familiebedrijven eerder met een positieve reputatie. Vaker wordt gesteld dat familiebedrijven gerespecteerde, bekende, bewonderenswaardige en prestigieuze bedrijven zijn dan niet-familiebedrijven.

Lees hier het het hele onderzoek.

© 2015 Baker Tilly Berk N.V./ Nyenrode Business Universiteit | Bron



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Back to Top ↑
  • Kan ik je helpen met je hobby?

    abonnementenadministratie

    Neem op werkdagen tussen 09:00 – 17:00 contact met ons op.
    Bel: 033-4892900
    Abonnementen: 033-4892910
    abonnementen[at]uitgeverijscala.nl
    Je kunt ons ook bereiken via Facebook.

  • Kom jij bij Scala werken?

  • Scala’s top models

  • Scala genomineerd voor ESF Award

  • Scala is een erkend leerbedrijf

    Scala is een erkend leerbedrijf